torsdag den 23. december 2010

Juleferie.

Jubiii....
Nu er det dagen, før dagen, før dagen... og jeg glæder mig til juleaften. 
I dag kl. halv fem startede min juleferie, den slutter først d. 3.1.2011 kl. 9.00
- og det er jo næste år.

Og så var det VINTERSOLHVERV i dag.
Vintersolhverv er tidspunktet, hvor solen står lodret over den sydlige vendekreds. I 2010 falder vintersolhverv i Danmark klokken 00:38 den 22. december.
Dermed er onsdag den 22. december den korteste dag - hos os. (DMI)

Sikke en smuk dag, årets korteste. Jeg rendte egentlig rundt og tog en masse skønne billeder midt på dagen. Rimfrosne grene og efeu i solskin -  med frostblå himmel som baggrund. 
Desværre var det ikke mit eget kamera, så derfor kommer de ikke med her.
Lige nu venter jeg spændt på om et nyt senfald rammer her. Jeg har lidt ondt af de mennesker der har været på vejene i dag - "Driving home for Christmas" - mange har været længe undervejs.

Så... kør forsigtigt derude... pas godt på jer selv og alle de andre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar