søndag den 9. januar 2011

Udstationeret...

...og langt væk fra mine egne computer.
Heldigvis er der mulighed for at låne en til de stille timer. Så jeg kan skrive lidt i min BLOG, og følge med i alle de andre. 
Jeg er "flyttet" ind i min kærestes verden. Skal lige prøve hans liv en uges tid. Og nej,
det er ikke for sjov. Min kæreste er indlagt på sygehuset, og har fået fjernet alle sine lymfekirtler i venstre lyske. Desværre blev der fundet kræftceller efter sidste operation. Og nu skulle resten så også fjernes. 
Han er alene med to børn, så jeg er rykket ind i hjemmet mens han er indlagt.
Dels for at børnene kan have en normal hverdag i denne uge, og bestemt også for at jeg kan være tættere på ham, og besøge ham sammen med børnene.
Operationen er forløbet planmæssigt - og nu har han så bare at ligge pænt stille og vente på at hele op. Det er en underlig situation. Jeg vil jo gerne have ham her ved min side. Rask og uden smerter. Underligt med den form for sygdom. Han har jo ikke været syg. Alligevel har der været noget inden i ham som vi alle frygter. Godt det blev fundet - og jeg håber og beder til at der ikke er mere.
I eftermiddags sad jeg og læste i bladet "Psykologi". Her er en artikel om "Veje til et magisk liv". Her kommer indledningen og lidt mere:
"Der er ingen vej udenom: Livet rammer os alle. Men nogle mennesker ser ud til at leve mere enkle, ubesværede  liv - blandt andet fordi de forstår at danne deres oplevelser i en positiv retning. Her er nogle enkle leveregler, som kan hjælpe dig til at forvandle dit almindelige liv til et sæt ualmindelige oplevelser. Og det kan næsten give dig et - næsten - magisk liv.
  1. TAG DIG TID TIL AT STRÅLE
Alle har brug for at blive anerkendt, være noget særligt, blive beundret - for at stråle. Brug tid på de ting, du er god til. Fejr dig selv og dine mærkedage, lad være med at nedtone dine succeser og tilbring tid sammen med mennesker der synes du er fantastisk. Men gør dig klart, at vi stråler i perioder; ingen er i rampelyset hele tiden. Accepter, at du vil stråle, træde tilbage og så stråle igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar